babettewildhagen.reismee.nl

Mijn laatste blog..

Ik ben al 2 weken terug in Nederland en moet heel erg wennen aan het normale leven weer hier. Ik moet vanaf morgen naar school en heb al 2 dagen stagegelopen. Ook heb ik afgelopen week 6 dagen lang carnaval gevierd.

Mijn laatste 1,5 week in Suriname heb ik vooral gewoon lekker gechild, ik ging zo vaak mogelijk naar het zwembad en heb mijn laatste dingen gedaan in Suriname, zoals souvenirtjes kopen.

11 februari ben ik met Grace mijn allerlaatste trip gaan doen, we zijn naar Braamspunt gegaan om schildpadden eieren te zien leggen en dolfijnen te kijken.
We moesten met de boot naar Braamspunt varen, dit is een strand, het strand bij Braamspunt lijkt heel erg op een Nederlands strand. Op weg richting Braamspunt hebben we ook nog dolfijnen gespot!
We hebben 2 levende schildpadden gezien, het was heel bijzonder om dit mee te maken. Bij één schildpad hebben we het eieren leggen en dichtgooien van het gat gezien en bij de andere schildpad hebben we hem uit de zee zijn komen en het begin van zijn gat graven gezien, het duurde heel lang voordat deze schildpad zijn gat echt ging graven dus toen zijn we weg gegaan om hem dit in alle rust te laten doen.

14 februari, was het natuurlijk Valentijnsdag. Toen ben ik met mijn lieve, leuke date wat gaan eten! Mijn lieve, leuke date was Grace.

Ik ben mijn laatste week op donderdag en vrijdag nog de laatste keer met Grace gaan stappen, op vrijdag zijn we met Marlies erbij wat gaan eten en daarna gaan stappen. Het was heel raar en dubbel om nu echt voor voorlopig de laatste keer in Tequila te zijn. Afscheid genomen van alle lieve mensen daar, en uiteindelijk met een dubbel gevoel naar huis gegaan.

SURINAME, wat heb ik ontzettend van je genoten en wat ga ik je lekkere eten, het mooie land, de leuke feestjes en al de lieve mensen missen.
Wat heb ik veel geleerd de afgelopen 4 maanden over mezelf maar ook over Suriname zelf.

Zondag 19 februari hebben mijn papa, mama en Milou mij opgehaald van het vliegveld en heb ik 's middags al mijn lieve familie en vrienden verrast met mijn terug komst.

Ik hoop heel snel weer terug te zijn!
MI LOBI JOE, SRANAN.

Wil je al mijn foto's en filmpjes zien? Kijk dan op mijn facebook!
https://www.facebook.com/babette.wildhagen/media_set?set=a.1167818846631445.1073741841.100002100216561&type=3

Reacties

Reacties

Igen fijneman

Ik heb al je verhalen gelezen super fijn dat je het leuk hebt gehad en bedankt dat ik mee hem kunnen genieten veel succes weer in nederland

Linda en Wim

We hebben genoten van je blog maar zijn blij dat je weer veilig terug bent!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!