babettewildhagen.reismee.nl

Mijn avontuur bijna ten einde

Zo, weer dik een maand niks gepost, heb het te leuk en te druk hier gehad de laatste maand.

NIEUWE AFDELING
Ik ben 9 januari begonnen op een nieuwe afdeling in het ziekenhuis, de kinderafdeling. Ik zou hier mijn laatste 3 stage weken gaan werken. De kinderafdeling bestaat uit de grote vleugel en de kleine vleugel, op de kleine vleugel liggen de baby’s en hier stond ik. Na deze afdeling had ik van het begin af aan uitgekeken.
Mijn eerste stage dag verliep helaas niet zo goed want ik ging met een raar gevoel in mijn buik en keel naar stage met als gevolg dat ik bij de overdracht flauwviel. Ik ben toen in het ziekenhuis naar de arts geweest en er is bij mij bloed geprikt. De volgende dag kreeg ik de uitslag en bleek het dat ik een infectie ergens in mijn lichaam had, hier heb ik toen antibiotica tegen gekregen.
Op de babyafdeling liggen te vroeggeboren kindjes, te kleine kindjes of kindjes die iets mankeren. Ook bijvoorbeeld baby’s met keelontsteking.
Ik mocht hier vooral de kindjes baden en voeden wat ik echt heel leuk vond. Ook waren er op deze afdeling allemaal hele leuke en lieve behulpzame zusters. Ook heerlijk was dat ik na het geven van de fles gewoon lekker met de baby’s kon en mocht kroelen.
Het was ook een hele leerzame afdeling omdat er ook veel baby’s met sondevoeding en medicijnen waren.

Uiteindelijk heb ik mijn stage op alle afdelingen goed afgerond, heb ik veel handelingen afgetekend en heb ik mijn verslag gehaald.

VOLTZBERG
20 tot 23 januari ben ik met Esther en Grace naar Voltzberg geweest. We vertrokken in de ochtend met de bus richting Witagron, dit was 4 uur rijden en hierna zijn we in de boot gestapt richting onze slaapplek bij de Raleighvallen. Na 2 uur met de boot waren we hier ongeveer aangekomen. De slaapplek was de mooiste die ik tot nu toe op trip had gehad en de omgeving daar was ook heel mooi. Op het eiland waren ook aapjes die ons bij aankomst al op zaten te wachten in een boom naast het hangmattenkamp om banaantjes te krijgen. We hebben die dag nog lekker gezwommen, gegeten en ’s avonds nog even naar de sterren gekeken.

De volgende dag gingen we dan echt doen waar we voor gekomen waren: de Voltzberg beklimmen. Nou dit was makkelijker gezegd dan gedaan, we moesten 3 uur heen lopen naar de berg, toen 250 meter stijl omhoog en toen weer 3 uur teruglopen door de jungle. Maar het uitzicht bovenop de berg was echt de moeite waard zo mooi! We konden over een heel groot stuk van de jungle uitkijken en konden zelfs een berg zien die de grens van Brazilië was. Ook hebben we op de heen en terugweg naar de Voltzberg heel veel dieren gezien: aapjes, boszwijnen, slangen en heel veel vogels waaronder ara’s.
Uiteindelijk waren we naar een vermoeiende maar ook bijzondere dag terug op het slaapeiland. Hier hebben we weer gezwommen, gegeten en in de avond kregen we nog een optreden van de Raleighboys.

De beklommen berg op de achtergrond.
Boven op de berg!

De laatste dag zouden we teruggegaan naar de stad maar gingen we in de ochtend eerst naar de moedervallen. We moesten toen ook nog een stuk lopen 1 uur heen en 1 uur terug, dit was best pittig naar de dag ervoor zolang gelopen te hebben. Maar ook dit was de moeite wel waard!

Rond 12 uur zijn wij in de boot terug gestapt richting Witagron en daarna weer in de bus richting Paramaribo!

Laatste weekje met Esther
Mijn allerlaatste stage week heb ik maar de helft stagegelopen omdat mijn vriendinnetje en huisgenootje Esther die week naar huis zou gaan en ik nog leuke dingen met haar wou doen. We zijn toen de woensdag gaan zwemmen samen bij Torarica en hebben ’s avonds lekker gegeten bij Zus & Zo met Grace en Marlies erbij.
26 januari gingen Esther en ik voor de laatste keer samen stappen, dit was nog een gezellige maar wel rustige avond omdat ik in de nacht naar Curaçao vertrok.
Het was heel raar om afscheid te nemen van iemand waar je 4 maanden mee samen gewoond heb en die dan ook nog aan de andere kant van Nederland woont dus waar je ook niet zomaar even langs bij kan gaan…

CURACOA
In de nacht van 27 januari vertrok ik naar mijn andere huisgenootjes in Curaçao. Ik ben na het stappen meteen in de taxi gestapt richting het vliegveld en landde in de ochtend op Curaçao.
We hebben daar vooral lekker aan het strand gelegen en zijn in de avonden naar veel leuke feestjes geweest. We zijn ook naar een bootfeest geweest waar de videoclip van Sam Feldt op werd genomen, dit was ook heeeel gezellig.
1 dag hebben wij met onze huurauto het eiland rondgereden en zijn we naar mooie standen geweest en hebben we flamingo’s gezien.
Ik was ook jarig in Curaçao en dit hebben we natuurlijk ook goed gevierd. We zijn de woensdagavond naar een feestje gegaan bij Cabana Beach, dit was heel gezellig. Het was heel raar om daar jarig te zijn want ik werd om 7 uur gefeliciteerd door mensen in Nederland, om 11 uur door mensen in Suriname en om 12 uur door mensen daar. We zijn naar het stappen nog gaan nachtzwemmen in de zee. Overdag hebben we gesnorkeld bij Tugboat, dit was echt heel mooi (zie mijn filmpjes op facebook)! In de avond zijn we sushi gaan eten bij Katsu, dit was echt de lekkerste sushi die ik in mijn leven op heb!
We zouden 3 februari terugvliegen naar Suriname maar wij vlogen (helaas!) met InselAir en hadden 3 dagen vertraging uiteindelijk. We hebben toen wel gratis in een hotel verbleven maar dit hotel was ver van de stad dus we konden niet veel doen. Uiteindelijk zijn we 6 februari teruggevlogen naar Suriname.

Oude groepje weg
Op 8 februari zijn de laatste 2, Marleen en Janine van ons oude groepje huisgenoten naar huis gevolgen, dus sinds toen ben ik nog alleen over van ons groepje maar er zijn nu weer heel veel nieuwe huisgenootjes gelukkig.

Ik ben nu nog van mijn vakantie aan het genieten in Suriname en zal als ik terug in Nederland ben een laatste blog schrijven over mijn laatste weekjes.

Nu mag ik het wel zeggen, tot in Nederland lieve mensen!!

Dikke kus xxx

Reacties

Reacties

Inge fijneman

Bedankt dat je ons mee hebt laten genieten en ons verteld hebt wat je allemaal gedaan hebt! Ik wens je een goede terug vlucht naar Nederland ?

Linda

Top dat je zo genoten hebt, zullen idd blij als je weer terug bent . Maar deze ervaring nemen ze je niet meer af!!

Marij Baremans

Leuk Babette die berichtjes. Wanneer kom je precies terug ?? Zal koud zijn voor je brrrrr.
Zie je snel weer. Goede terugreis alvast.

Suzanne

Wat is het snel gegaan. Op naar het volgende avontuur dan maar weer want dit was vast een begin. Xx

Christien

Heerlijk om zo even mee te genieten, wat zul je dat allemaal weer missen straks al die avonturen! Geniet er nog maar van en kom dan maar weer snel naar huis! XXX

Saskia

Wat een prachtig mooi verhaal van een knappe stoere meid! En ook geweldige mooie foto's! De laatste weken/dagen genieten en zorg dat je heel thuis komt! Kus ???? van Peter/Saskia/Menno/Eva ????

Ingrid

Geniet er nog even van!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!